دسته
وب سايت رسمي هفته نامه تعطيلات نو
عكسهاي طبيعت زيباي ايران
اكوتوريسم همراه با حفظ محيط زيست
گردشگري
گردشگري
سازمان ميراث فرهنگي
پرتال استان اصفهان
نقشه گردشگري كاشان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 119753
تعداد نوشته ها : 79
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب
GraphistThem252

سرپرست دانشگاه كاشان، از ايجاد رشته تحصيلي كارشناسي ارشد فرش در اين دانشگاه خبر داد.

دكتر «عباس كتابي» در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره بين‌المللي فرش كاشان اظهار داشت: سرفصل‌هاي ايجاد اين رشته تدوين و از بهمن ماه سال جاري دانشجو جذب مي‌شود.

به گفته وي، دوره كارشناسي فرش در اين دانشگاه از سال 74 راه‌اندازي ودانشجويان زيادي از اين رشته فارغ‌التحصيل شده‌اند.  

وي، با اشاره به برنامه‌هاي اين دانشگاه براي رونق و توسعه بازار فرش منطقه كاشان افزود: دانشگاه كاشان بر مبناي پتانسيل‌هاي منطقه در زمينه‌هاي مختلف از جمله فرش به دنبال راه حل‌هاي مناسب براي رفع مشكلات و گلوگاه‌هاي فرش ايران بوده است.

وي، واگذاري كانون فرش ايران از سوي معاونت فناوري رياست جمهوري به اين دانشگاه و وجود مركزپژوهشي فرش در اين دانشگاه را از جمله قابليت‌هاي ايجاد رشته كارشناسي ارشد فرش دانست و ابراز اميدواري كرد تا با ايجاد اين رشته و تربيت نيروهاي كارآزموده و متخصص، بتوان گام مهمي را در توسعه صنعت فرش، اين ميراث گرانبها برداشت.

سرپرست دانشگاه كاشان، ضمن تقدير از زحمات وتلاش‌هاي همه دست‌اندركاران جشنواره به ويژه كانون هماهنگي فرش مهمترين فعاليت و اقدام سال گذشته را تدوين نقشه راه فرش ايران در دوبخش فرش دستباف و فرش ماشيني ذكر كرد و خواستار برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تر و منسجم‌تر و حمايت همه‌جانبه متوليان فرش ايران به خصوص توليدكنندگان و تجار فرش كاشان از جشنواره گرديد.

وي، شهرستان كاشان را يكي از مراكز توليد فرش در كشور برشمرد و افزود: 70 درصد فرش ماشيني كشور در اين شهرستان توليد مي‌شود.

دكتر كتابي، جشنواره بين‌المللي فرش را براي ارتقاء صنعت فرش مهم ارزيابي و  تصريح كرد: با برگزاري اين جشنواره و كنفرانس‌هاي علمي با هم‌افزايي و همفكري مي‌توان علاوه بر ايجاد اشتغالزايي، موجبات رونق گنجينه گرانبها و ارزشمند صنعت فرش را فراهم كرد.  


دوشنبه 1390/9/7 21:17
X